Sidor

24 november 2011

Den sk julstämningen


Jag trodde jag skulle klara mig på de stjärnor, stakar och ljusslingor jag hade förra året, men nä, jag köpte en ny stjärna (Ica Maxi) som ska upp i köksfönstret. Även om jag försöker vara ekonomisk och smart och handla billigt julpynt efter julen så har jag svårt att inte köpa något nytt iallafall. Jag vet inte om jag vill köra samma race, samma stil år efter år, gör ni det? Samma pynt på samma ställen? Fast egentligen vet jag inte än hur vi "brukar" göra då detta blir 3e året i huset och bara andra året som vi julpyntar.

Ikväll har vi haft avdelningsmöte på jobbet där vi bland annat började julpynta- vi fick till det sååå fint och mysigt- barnen kommer få sig en överraskning imorgon när dom kommer :) Jag har ju bara dom bästa kollegorna, det är mycket tack vare dom som man har närmast sig som gör att man trivs så himla bra med/på jobbet!
Lite julkänsla och stämning fick jag tack vare kvällen, men annars med tanke på vädret så har inte julstämingen infunnit sig, inte hos mig iallafall. Svårt då att pynta och lull-lulla. Hoppas det blir ändring på det till helgen!

Kram på er!

7 kommentarer:

almabeatrice sa...

*PÖSS*

Rapport till Vänfors sa...

Nej, svårt med julstämmning när pelargonerna fortfarande blommar.
Men jag vet att innan man vet ordet av så har julstämmningen slunkit in utan att man liksom märkt nåt.
Kram Annika

Lindas Lykke sa...

Vilken mysig blogg och så fint ni har det! =)

Handgjorda drömmar sa...

Det kommer nog ska du se - har heller ingen vidare julstämning och har inte ens börjat med "adventspiffet":)
Men på söndag är allt förhoppningsvis klart och med några vedpinnar i brasan, lite julmusik på stereon och hel bunt tända ljus, så hoppas jag att lite julstämning infinner sig!
Kram Marie

annashusidingtuna sa...

Hej!
Känner igen det där med att det blir ngn ny julsak varje år...
Ha en bra fredagkväll.
Kram anna

Grodmamman sa...

Det brukar bli något nytt varje år, men i år ska jag försöka att inte köpa något nytt!:)
Längtar efter att få sätta upp ljusstakar och stjärnor imorgon!
Kram

Hemmavid sa...

Hallojsan!

Här flyttar nog julpyntet runt lite från år till år. Vissa år kommer inte allt ur jullådan fram ens en gång.. Nya grejjer blir det nog alltid varje år.. Tyvärr, man borde spara mer..

Saknar också snön och julstämningen som följer med den.. Hoppas att det vänder snart!

Kramen Jenny