Sidor

26 november 2011

Sysselsättning


Såg denna i dagens tidning och var tvungen att fota och visa den, lite smårolig.
I tidningen fanns även en liten artikel om "det perfekta livet", utsidan som syns på t.ex facebook och bloggar;

"Med hjälp av Facebook och bloggar kan vi ge vilken bild vi vill av verkligheten. Vi kan välja bort allt tråkigt och bara dela med oss av det som är perfekt i våra liv. På det sättet får vi andra att tro att vi är perfekta. Många strävar efter perfektion och lyckan vi tror finns i den. Vi är så inställda på att komma dit att vi glömmer att leva i nuet och uppskatta det vi har. Jag får känslan av att vi försöker överträffa varandra, vara mer perfekt än de andra. Vi hetsar varandra att sträva efter nånting som inte finns.
Tänk om vi istället kunde klä av oss fasaderna och visa hur vi egentligen är. Våga må dåligt och ha misslyckade kvällar. Lyckan kommer ur äkthet, inte ur någon fejkad perfektion."

Jag tror absolut att det finns sanning i artikeln och önskar att man kunde vara mer ärlig och mer sig själv. Men samtidigt så väljer man ju vad man vill visa utåt, det som syns i min eller din blogg är ju inte allt. Jag tar för givet att alla inredningsbloggar som jag läser också har dammråttor, tvätthögar, bråkiga barn osv men dom väljer ju bara att inte flasha det- precis som jag. Allt man ser och läser är inte alltid sanningen, man får dela med sig och ta med sig det man vill genom t.ex bloggar och sen går man vidare. Jag får jättemycket tips och inspiration från er andra med samma intressen som jag har, aldrig att jag missunnar eller känner avundsjuka. Alla har vi olika förutsättningar. Och finns det t.ex en blogg som tar mer än den ger, ja då ska jag inte läsa den bloggen såklart. Sunt förnuft.

Dagens "Helena filosofierar", återkommer senare på lite bilder på lite pyssel här hemifrån. Sånt som jag vill dela med mig utav och kanske inspirera- inte för att skryta eller att flasha :)

1 kommentar:

Rapport till Vänfors sa...

Förstår nog vad du menar, man lämnar inte ut allt utan skriver om det man tycker om och mår bra av. En liten bit verklighet kanske man kan kosta på sig ibland annars blir det lite för klämkäckt tycker jag.
Kram Annika