Sidor

4 september 2011

Tomater, fat och ljus

Vi får lite tomater, både gula och röda. Nästa år blir det fler plantor så skörden blir lite större :) De söta rosa formarna används både till det ena och det andra här hemma. Det vita fatet under är det senaste loppisfyndet...

Den köpte jag igår på Antikboden, den är nästan 100 år gammal enligt stämpel på undersidan. Fin form med fina kanter. Brickor/serveringsfat kan man inte ha för många utav haha... :)

Sen hittade jag dessa svarta smidesljusstakar i en låda som jag helt har glömt bort att jag hade. Dom är så söta men jag har ingenstans att ha dom?! Får kika runt här hemma och se om dom passar någon vägg.

Igår blev det både IKEAloppis, antikboden, klädshopping OCH besök! Idag- tar vi det lilla lugna och kikar på friidrotten :)


4 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt fat du kommit över och ljusstakarna blir ju som nya när du nu hittat dem igen.
Fint du har höstpyntat, skulle jag oxå behöva.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Älskade pion sa...

Vilka fin fat du har fyndat.ha en riktigt skön dag.Kram Ulrika

annashusidingtuna sa...

Hej!
Kul, när man hittar ngt man glömt att man hade!!!
Ha en bra dag!
Kram Anna

Jenny sa...

Hej Helena!
Vilket fint fat du fick tag på:)

Ha en trevlig vecka!

kraam Jenny