Sidor

3 september 2011

Höstpyntat



God lördagsmorgon!

På mornarna känns det som värsta hösten, kallt och burrigt, men mitt på dan är det sommar med sol och värme. Inte lätt att klä sig när det både är kallt och varmt. Och min förkylning är ett faktum- med dagisbasilusker från både mitt jobb och barnens förskola.

Har iallafall höstpyntat lite på farstukvisten med ljung och rönnbär. Skulle gärna vilja ha lite rönnbär inne, det är så fint (och gratis) att dekorera med, men minstingen här hemma vill bara äta upp dom ha ha.

Idag har jag mycket jag skulle vilja göra, gå på IKEAS loppis, shoppa kläder till barnen, ta en sväng förbi Antikboden på Brunnby men vi får helt enkelt se vad det blir pga förkylningen och ev besök..

Hur ser eran lördag ut?


4 kommentarer:

Svarta tassar i vit soffa sa...

Ja, att förlora Alma så hastigt och oväntat är fortfarande svårt att riktigt förstå.
Ja, visst känns det som höst :) Underbart enligt mig! :)
Vad fint du pyntat. Mina pelargoner på balkongen står sig fortfarande väldans fint så ljungen får vänta ett litet tag till.
Hoppas förkylningen blir bättre snart!
Kram
Jenny

Vita huset 28 sa...

Hej inte kul med förkylning, har också en släng av snorighet. Usch och blä.

Va fint med ljung och rönnbär. Har plockat bort en del sommarblommor och bytt ut mot bollkryss.

Ha en skön kväll
Kram Camilla

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så fint du har höstpyntat! Vi ska ta en tur till skogen i morgon, vi får se om jag hittar några rönnbär då, annars är det väl mest svamp jag och maken är ute efter. Men känner jag barnen rätt så kommer vi hem fullastade med pinnar, kottar och stenar...
Här hade vi 5års kalas för dotterns dagiskompisar idag...så vi är lite slitna.
Krya på dig!
Kram kram Anna

marina sa...

Fint du har pyntat...Men vilekn fin tröja din mamma stickat!!! Va me Nina till Gotland i somras o sökte Pippi-tröja överallt...nu ha vi beställt från nätet...få se va vi får..Sköt om dej o hälsa släkten. H. Kusse-kusin Marina från Vasa