Sidor

5 september 2011

Stubbstolen



I söndags sågade vi ner vårat döda plommonträd som jag skrev om HÄR. Snickargossen här hemma gick loss med motorsågen och snitsade till en liten stubbstol ala "Äntligen-hemma". Nu vet jag inte hur kul det är att sitta här på "stolen/stubben" och titta in i grannstaketet men det funkar att pynta med en vattenkanna med murgröna i åtminstone :) Och för framtida planer som vi smider så kan den komma till viss nytta- sen :)

Det var riktigt kalasväder igår, så vi var ute en hel del, Tobbe började klippa gräset men sen tog jag över för att låta honom såga ner plommonträdet istället. Var nog första gången jag klippte gräset här hemma haha :)
Viktor lekte med grannpojken mest hela dagen, både här hemma och hemma hos honom, så skönt när dom är i den åldern att dom kan leka med kompisar utan att vi vuxna måste "vakta"- underlättar såklart när man bor så nära.

Nu är det dags att lägga barn så trevlig kväller!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Härligt när barnen har vänner så nära att man slipper planera lekandet och köra dem.
Lite kul med en stubbstol iställe för en vanlig stubbe rakt upp o ner.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

annashusidingtuna sa...

Hej!
Vi har också en stubbe på vår tomt som stod där redan när vi flyttade in, men den är inte formad som en stol men de har sågat lite på den så att den är typ 5 kantig...
Jag, jobbade kväll igår men idag är jag ledig!!!
Ska bli kul att se vad ni har för planer för er stubbe.
Kram Anna

Älskade pion sa...

Kul ide.;)javisst är det skönt när barnen bara kan springa över till grannarna.Kram Ulrika