Sidor

31 maj 2011

Nä men titta!




Ja plötsligt så händer det. Jag tycker inte det har hänt så mycket i mina krukor, byttor osv nästan så att jag ett tag trodde att jag hade glömt så fröna och bara vattnat ren jord. Men hey titta vad som växer! Och gröna gubbar har jag också, både på altanen och i jordgubbslandet :)

Det känns som om jag har varit vaken hur länge som helst, och det stämmer ju nästan då Viktor väckte oss kl. 05.20.. Jag tänkte vila efter dagislämning men medan lillebror sov i vagnen ute passade jag på att duscha, dammsuga och tvätta golven. Och blogga. Men nu ska jag och Hannes få oss lite lunch!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt när det växer! Och vad gott det är med egenodlat, tänk att gå och plocka lite grann så det räcker till salladen... En liten bit livskvalitet kanske ;)
Vad duktigt av dig att städa när du skulle ha vilat, här går det inte alls med städningen...
Ha en skön kväll, kram Jenny

Hildas hem - Sofia sa...

Det är så häftigt när det kommer upp växtlighet där man pillat ner pyttesmå frön. Det är ännu roligare sedan när det är dags att skörda sina grödor och stoppa i maten :)

Jag önskar dig en fin kväll!