Sidor

30 maj 2011

Sovrum


Idag har jag städat i vårat sovrum, vikt typ två veckor gammal tvätt (ren men som inte kommit längre än från tvättstugan till ikeapåsen), plockat undan kläder (vad sjutton GÖR man med kläder som inte är rena men som inte smutsiga heller?!) och bäddat rent i sängen.
Jag skruvade upp krokar på "Tobbes sida", vid fönstret så han kan hänga UPP sina byxor istället för att dom ligger i en fin hög på golvet FAST han har en fulfuru stol bredvid sängen -nä jag gnäller inte jag bara påpekar :)
Glasburken hamnade härinne istället.
TV är verkligen en ful möbel men det är rätt skönt att ha, särskilt på mornarna när Viktor knatar upp vid typ kl. 06- då är det bara att slå på bolibompa och "sova" lite till. Chifonjén i valnöt som TVn står på har Tobbe gjort helt själv (vi har ett gäng av hans möbler här hemma).

Och varför kan man aldrig vara nöjd- för det är ju ett fint sovrum men det skulle inte göra ont med en ny säng och en ny fondtapet :)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jag håller med om att du har ju ett snyggt sovrum. Jag tycker din tapet är fin.
Ha en bra kväll, kram Ing-Britt

Systrarna Hjertén sa...

Ha, ha! Vår tvätt bor i IKEA påsar!! ;D

Snyggt och ljust sovrum!

Mvh
Frida

Ida sa...

Hahaha. Det kan återigen konstateras att vi hanterar tvätten på samma sätt du och jag. Detta inlägg hade lika gärna kunnat ligga på min blogg. Den enda skillnaden är att jag INTE tömt några IKEA-kassar. Det lär jag ju dock bli tvungen att göra imorgon om ni kommer hit på onsdag.

/Ida som tydligen är tvungen att vara anonym....grrrrr blogger....