Sidor

24 mars 2015

Fågel fågel på väggen där..

Älskar ljuset, älskar våren! En glimt från vårt sovrum..
 
Tisdagar är en av de bästa dagarna för då slutar jag tidigt. Så skönt att hämta barnen och äta mellis hemma, oftast bara vi tre. Kul att höra om deras dag och så. Nu börjar killarna bli så stora, och min äldsta son vill oftast ha med sig kompis hem. Men idag var det bara vi tre. En stund, sen kom grannkompisarna och ville leka :) Så himla smidigt när man bor granne med barnens kompisar, då kan dom 'komma och gå som dom vill'.
 
Jag har inte samma energi idag som igår, men känner mig ändå pigg- det måste bero på vädret och sooooolen! Sådana här dagar är det guld att ha det jobb jag har, möjligheten att kunna vara ute mycket.
 
Helgen bjuder på späckat schema, försöker egentligen undvika det för tid till återhämtning är nog så viktigt. Börjar kanske bli gammal, haha. Men jag tycker det är bra och 'nyttigt' med oplanerade dagar på helgerna, för barnen har nog så långa dagar på förskola/skola/fritids med många barn, hög ljudnivå, så även jag i mitt yrke. Att ha lite tråkigt och bara vara dör ingen utav. Allt behövs inte planeras och aktiveras i minsta lilla detalj.
 
Nu ska jag ta och diska och plocka undan lite så mannen kan laga lite mat åt oss ;)
 
KRAM
 
 
 

Inga kommentarer: