Sidor

20 augusti 2012

En tur i svamp och blåbärsskogen

 Här hemma är det mannen som ser tjusningen med att plocka svamp, men igår följde hela familjen med till skogen. Barnen hittade en massa blåbär som dom åt för fullt.

 Medtagen fika, skönt att sitta och dricka sin festis...


 Så här fin blir man om händerna- och munnen efter blåbärsätandet :)

 Mycket pinnar finns det- och stor fantasi!

Pappa, vänta på mig!

 Viktor fick med sig ett par pinnar hem. Men mamma det är inga pinnar det är ju svärd!
Jo, lite svamp fick vi med oss hem också, till och med jag hittade några fastän jag inte letade. Jag gick mest runt och fotade och njöt av lugnet.... 

Tiden går så himla fort! Nästan 8 veckors semester har kommit och gått och på onsdag ska jag börja jobba igen. Barnen håller på att skolas in för fullt på sin nya förskola och jag hoppas det kommer bli bra och att dom ska trivas och få leka en massa :) 

Nu ska jag komma på nått att laga till middag... 
KRAM!
 

5 kommentarer:

Jenny sa...

Härligt med skogsäventyr! Själv fick jag hit svärmor nyss som kom med en stor blåbärshink åt oss, och en krusbärshink. Lycka, vi är storkonsumenter av blåbär :)

Kram,
Jenny

Lena sa...

Så härligt det ser ut!
För oss är dessa stunder ett minne blott, 14-åringen är inte särskilt road att följa med mamma och pappa på dessa härliga äventyr.

Ha en sista skön semesterdag!

Kramar

Unknown sa...

Vilken mysig skogsutflykt. Jag gillar att plocka svamp men inte rensa eller äta den.
Underbara bilder på dina killar :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

kavallinskan sa...

Härligt att vara i skogen! Så fina bilder! Nästa vecka ska jag ut och plocka blåbär igen...vill ha fulla frysen! :)
kram kram

Linda sa...

Vilka härliga bilder från er skogspromenad. Det är så skönt att komma ut i skogen ibland. :)

Kram, kram