Sidor

21 augusti 2012

Viktors loftsäng (och koja)


Idag har jag grejat en massa i Viktors rum. Är lite stand-by under barnens inskolning så nått måste jag fördriva tiden med medan dom är på förskolan. Så jag har målat loftsängen och började flytta på en massa grejer. Och har jag väl börjat....

Så här ser det ut nu iallafall;

Mannen har byggt sängen och jag målade den alltså idag (ja okay behövs ett lager till). Nu har jag inte tänkt att den ska va så där tråkigt vit, vill ju dekorera den på nått vis... JAG sydde draperier till kojan utav det svarta tyget som blev över från biorummets gardiner. Så nu kan han/dom dra för att gömma sig därinne. 

Här i hörnet stod expedithyllan tidigare men den ställde jag liggandes under fönstret som syns på bilden ovan. Det är mycket lego som gäller just nu, så vid den här byrån (som mannen också har gjort för läääänge sen) sitter han gärna och grejar med sina gubbar.

En byrå är en perfekt förvaring för lego och annat i lådorna (även om jag inte gillar handtagen men äh det går ju att byta). Och att man kan använda den som ett bord också.

Tavellisten fungerar som förvaring för gubbarna (det är typ det som är det viktigaste- och att inte lillebror kan ta dom). Förut hade jag hans alster här och utklädningskläderna på knoppbrädan men få se hur jag gör med den. Blir ju så mycket fula hål när man ska hålla på att flytta runt på grejerna. 

Inne i kojan är det inget speciellt alls än. En liten madrass och kuddar i ena hörnet och i det andra står ett bord där han tidigare hade riddarborgen. Jag vill ju utgå från Viktor och hans lek så jag har försökt att fråga och se vad det är han gör och leker med därinne- men det är ju typ allt! Och allt får inte plats därinne. Just nu är det bara mysbelysning därinne, men om det ska in ett bord och stolar så får vi fixa bättre belysning... 


Så jag har försökt att rensa, sortera, vad ska vara i Hannes rum och vad ska vara i Viktors rum. MIN tanke var ju att dela upp leksakerna så vill man t.ex bygga med duplo, leka i köket, leka med bilar så gör man det i Hannes rum, och "det andra" finns i Viktors rum. Man kan ju inte köpa dubbelt upp av allt!
Och hur löser mina pojkar det? Dom hämtar det dom vill ha från Hannes rum och bär in det i Viktors rum! Så ingen leker direkt i Hannes rum, båda vill vara här inne :) SKULLE ha gjort ett sovrum (för båda) och ett lekrum, men så dags nu, haha...

Nepp, nu ska jag greja vidare innan jag hämtar dom. Dom lär nog bli överraskade av mammas lullande-igen :)

6 kommentarer:

Fynda och Fixa sa...

Vilket mysigt rum och säng.

Här hemma är det också mycket lego (och en lillasyster som inte får vara med ännu).

Lite svårt att göra plats för lego-bygget på ett bra ställe som är utom räckhåll för den minsta.

Tog ett gammalt soffbord från Ikea med lite högre kanter. Det ska egentligen ligga en glasskiva på men den tog vi bort.

Perfekt som lego-bord för inget ramlar ned på golvet som det annars lätt gör.

Lena sa...

Vilket härligt rum, jag förstår att de båda gärna leker härinne!

Nu längtar jag nästan tillbaka till tiden då jag fick anstränga mej för att se vilka lekstationer Agnes skulle ha i sitt rum och sedan få arbeta med det.
Nu inreder hon ju själv och vet precis hur hon vill ha det.

Kramar

Handgjorda drömmar sa...

Wow vad fint du gjort!! Min Emil skulle bara älska det rummet och den sängen!!
Ser att du oxå har en "lego-tok" hemma... ;)
Kram

Hemmavid sa...

Hejsan!

Vilket drömrum för en liten kille! Kan tänka mig att han trivs bra där!

Hoppas att inskolningen går bra..

Kramen jenny

Härliga Livet sa...

Hej!
Halkade in här. Fastnade för sängen ni byggt. Går i funderar planer att bygga något liknade till våran son.
Ha en bra dag.
Pernilla

Systrarna Hjertén sa...

Coolt rum!!! Jag säger bara gillar han lego gör mycket plats för det! Här har sonen endast önskat sig lego varje jul, varje födelsedag sen han var 4år (från ALLA), nu är han 10 och har MASSOR -> typ en garderob FULL!!!!

/Frida