Sidor

10 juni 2012

Stjärnan i Kroatien


Någon gång i sommar ska vi iväg till "vårat hus" i Kroatien, det var några som undrade lite om det. Googlade upp bilder därifrån och nu är jag inte helt hundra på att jag har prickat ut stjärnan rätt (svärmor som läser får korrigera mig annars). Huset är iallafall två lägenheter som svärföräldrarna har byggt i en liten by på en liten ö utanför fastlandet. På kartan nedan ser ni ungefär vart. Så det är mitt i city men himla nära vatten, nära till allt! Dom har även en båt där så förhoppningsvis blir det lite sightseeing i övärlden i år. Det är otroligt vackert i Kroatien, har ni inte varit där så åk!



Gamla bilder som jag har visat förr, men jag har massor med bilder men tyvärr ligger dom i den andra datorn.. Semestern i år blir riktigt lång, lite mer än 7 veckor för mig och barnen. Men största delen kommer att tillbringas hemma ändock, minus avstickaren till Kroatien. 
Hoppas på en fin sommar!!

Nu ska jag kika runt hos er för det har jag bara inte haft tid med :(

KRAM 

2 kommentarer:

Vardagens guldkorn sa...

Ja en och annan betongpryl har det blivit. Kan ju inte ha allt i min egen trädgård så jag säljer det som inte får plats ;0)

Å vad härligt det ser ut på bilderna!
Vi har funderat på att åka till kroatien nästa sommar med mina föräldrar och syskon. Jag, min bror och mor fyller alla jämnt då nämligen så vi tänkte hitta någonstans att hyra in oss. Vi är ganska många...Jag får återkomma till dig om det blir aktuellt ,för tips på vad vi inte får missa:0)

Nu är det bara en vecka kvar i skolan sen drar vi till spanien :0) Mor och far tar ansvar för hus och hund, det känns toppen!

Kram Linda

Lena sa...

För måååånga år sedan seglade jag med att antal vänner i Adriatiska havet och vi utgick från Split och seglade uppåt mot Zedar. Vi var in till ett antal hamnar på vägen upp, kanske till din stad? Och du har helt rätt, där är otroligt vackert.

Jag kostar också på mej sju veckors semester, längtar så!

Kramar