Sidor

3 januari 2018

Välkommen 2018

2017 var ett ganska bra år.

Det var året som jag fyllde 40 år och min bästa 40 års kris var att jag började träna. Jag köpte mig ett friskis och Svettis kort och gjorde 92 pass under 11 månader. Och det trots semester, sjukdom, ryggskott, kvällsmöten och utvecklingsssamtal under kvällstid på jobbet så är jag stolt att det blev så pass många ändå. 

Höjdpunkten 2017 var resan till New York som jag fick som 40-årspresent av min man. Vilka underbara dagar och vilken upplevelse. Att se och uppleva en NHL-match live i Madison Square garden- wow...! Ground zero, alla häftiga byggnader, skyskrapor, central park, ja allt! 

Huvudsemestern spenderades i Sverige, husvagnssemester uppåt i landet. Men först tog vi husvagnen till Danmark och till Legoland. Ett blåsigt och molnigt och regnigt Danmark mestadels men allt på Legoland vägde upp det :) 
Sen åkte vi uppåt. Först till Östersund. Sen upp till Piteå- till Pite havsbad där vi bodde en vecka. Vi tog bilen upp till Jokkmokk och passerade polcirkeln. Och jag fick se mina renar haha. Sisådär väder men häftiga upplevelser och jag fullkomligt älskar husvagnslivet! Jag sover som allra bäst när jag sover i den där husvagnen alltså! 

Steam Hotel är en annan sak jag minns specifikt från året. Vilket hotell, vilken miljö, vilket spa- här i min egen stad! Dit åker jag gärna fler ggr. 

Hösten 2017 började jag jobba 85%, vilket gav mig mer tid till och med barnen. Och med mig själv helt enkelt. Bästa beslutet någonsin- det plus min träning. 

2018 då? Har jag/vi några planer?

Det jag vet med säkerhet är att det blir en vecka i fjällen, Bydalen/Gräftåvallen och sommarsemestern blir i Kroatien- äntligen sol och värme! Sen hoppas vi på en weekendresa till nån stad i Europa men vi får se. Vi har ju fortfarande ett badrum i källaren att renovera och jag vet inte om jag törs skriva det här att förhoppningen är att det ska stå klart 2018...!?? 

Inga nyårslöften men mål. Som att fortsätta med träningen och försöka få till 3 pass i veckan på friskis. 
Ta mer tid till att umgås med vänner och familj.
Tänka good enough- jag ska göra så gott jag kan och inte jämföra mig med någon annan. Mitt liv, mina mål, mina förutsättningar. Skit i vad alla andra gör, säger eller tänker. 
Läsa mer. 
Städa och rensa här hemma-ut med allt gammalt skit! 

2018- bring it on!


Inga kommentarer: