Sidor

8 mars 2012

Gren som gren


Efter ett par soliga dagar så kom en gråmulen dag, iallafall här. Igår plockade jag in lite grenar från vårat päronträd. Många bloggare plockar in körbärskvistar men det måste väl kvitta, från vilket träd man tar dom ifrån?! Det borde knoppa fint på dessa också sen.



I ena fönstret i vardagsrummet har jag radat upp mina sticklingar, fönstret ut mot altanen- där är det varmt och ljust hela dagen så här borde de trivas :)

Tobbe skickade ett MMS när dom två var till nått husvagnsställe (nej vi ska inte köpa husvagn eller husbil) och Viktor hittade rätt direkt, Blixten stolar och bord och så ritblock och pennor.

Han är förresten på förskolan nu, igår fick han vara ledig men jag tycker att lilla sjuklingen hemma kan behöva lite lugn och ro också. Så nu är Hannes inbäddad i soffan med filt, kuddar, gosedjur och tittar på "gamla Blixten". På soffbordet är det dukat med juice, vatten, frukt och salta pinnar. Och glass i frysen :)

Jag hoppas hoppas hoppas att han (och storebror) är pigg nog att sova över hos mormor och morfar imorgon, för imorgon kväll är tanken att jag ska ha tjejkväll här hemma.  Jag har samlat ihop ett litet gäng av mina närmaste tjejer (9st) för lite partaj här (lite med anledning att jag fyller 35 år på lördagen).

Så nu håller vi alla tummar och tår, och om det blir av har jag mucho to do imorgon med mat, städ, förberedelser osv!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Självklart så håller jag alla tummar jag har!! Skoj med party ;)
Jag vill också ha grenar inne, men utan trädgård så är det lite svårt, vill inte köpa dyra... Men jag väntar på att en kollega ska klippa sina träd, då har jag sagt till henne att jag vill ha ett par!
Ha en fin dag, så hoppas vi att morgondagen blir som du tänkt, kram Jenny Grattis i förskott ;)

Barn & Inredning sa...

Hellå i sjukstugan :(
Stackare...Ni har haft otur nu ett tag tycker jag. Jag hoppas också att de håller sig friska. Så att du och dina vänner kan få en härlig kväll tillsammans. Låter ju hur trevligt som helst.

Och du jag tror nog att det kvittar vilka kvistar man tar in. Någon knopp borde ju slå ut? Jag kan tyvärr inta sätt mina kvistar i vatten. Pga av min allergi....annars är det ju så fint!

Ha en fin kväll
Kram Malin