Sidor

8 augusti 2011

Renoveringen därnere

Det har inte blivit så mycket renoveringsbilder på sistone och det beror ju på en del saker, såsom att det tar TID, vi har semester och att byggchefen (Tobbe) var sjuk de första två veckorna på semestern.. Men vi håller som sagt på med värmesystemet vilket är ett omfattande jobb för EN man (som dessutom ska ha semester, vara pappa, make och så är det andra vardagssysslor som ska göras).

Men så här ser det ut i dagsläget i pannrummet och i biorummet- kaminen är på plats! Sen jag tog bilden så har Tobbe även fixat klart skorstenen (hålet i väggen) till kaminen.Skorstenen går bakom kaminen in genom väggen till pannrummet och kaminen kommer även att värma vattnet som ska kopplas på ackumulatortankar. Men det har jag skrivit om förr (se under kategori renovering).

Även nya varmvattenberedaren är på plats och funkar finfint! Ni ser den vita tanken på bilden va- och det ska in tre till!

Nu ser det ju så tomt ut på väggen ovan kaminen och jag tycker att Tobbe kan göra två-tre hyllplan i plåt som vi målar svarta såklart och så kan man ställa nå fint där :)


Jag har fortfarande inte visat "sällskapsdelen" i biorummet eftersom allt s-k-i-t är stuvat på den sidan av rummet och allt är inte helt klart/inhandlat men en liten sneakpeak får ni se. Taklampan som jag spraymålade svart hänger ovan bordet och två tavellister med MANLIGA grejer haha- det är ju Tobbes killrum, inge lull-lull här inte! (fast vi får väl se...hihi).

Inga kommentarer: