Sidor

5 juli 2011

Jag trivs bättre här..

-Men Ferdinand, varför går inte du och leker med dom andra tjurarna, och stångas du med?
- Nä för jag är sjuk!

Ja typ så. Viktor har ögoninflammation och det smittar väl rätt bra har jag hört så vi får hålla oss borta från andra- fast utomhus borde det väl gå bra... Här står storebror och lillebror och kikar nyfiket på vad grannen gör :)

Så vad göra när man är sjuk? Mina barn är inte så mycket för film och bolibompa är kul- i 5 sekunder. Dom har väl inge ro att bara sitta still heller ;)
Man kan ju pussla och spela spel.. Just detta kan man beställa hem gratis (tack Linda för det!).

En annan favorit är att rita och MÅLA med målarfärg :)

Så pedagogiskt med blå pensel till blå färg osv haha.

Men idag var vi faktiskt iväg till lekparken på förmiddagen- det är ju alltid roligare nån annanstans :)
Nu sover barnen och jag ska ta mig en kopp kaffe! Tjing!

2 kommentarer:

Linda sa...

Varsegod!
Just det spelet spelas fortfarande ofta hos oss... Enkelt och lärorikt (om man ber barnen säga vad dem hittat mm).. Hoppas V kryar på sig fort!
Du vet vart min (medicin)brevlåda växer!
Kram

Lena sa...

Så trist att ni måste hålla er isolerade!

Fast för ett litet tag sedan fick jag veta att barn på förskolan som har ögoninflammation visst kan vara där- det smittar inte så som man sa förr!

Ha det gott!

Lena