Sidor

6 juli 2011

Bakmorgon


Här bakas det bröd på morgonkvisten, bröd som jag ska ta med mig ikväll när jag ska träffa arbetskollegorna.

De senaste dagarna så har vi haft "sovmorgon" här hemma, barnen vaknar mellan sju och åtta nuförtiden- lite skillnad mot kl 05-06 som det var förut ett tag. Stora killen har förresten slutat med blöja även på natten och jag trodde det skulle bli lite olyckor i sömnen eller att han behöver gå upp och kissa på natten, men nä han håller sig hela natten, från kl 20 till kl 08. Duktiga killen :)

Även skötbordet från toaletten har jag kastat ut- jag har lagt skötbädden i tvättstugan istället (till lillebror). Vilken space det blev på toaletten nu- jag får fota och visa en annan gång. Det blev ju så tomt där skötbordet stod- jag måste ju hitta nått lull-lull att ha där istället haha. Typiskt mig, byta ut en sak mot en annan..

Igår var vi hos Tobbes morbror och hämtade en massa vårrullar så nu har vi frysen full (hans fru är thailändska). Dom är så otroligt goda- med god chilisås till- muuuuums!

Jo förresten, nån som har tips el rekomendationer på nån stuga man kan hyra ett par dagar här i Sverige? Vi kikade runt lite på nätet igår men det finns så sjukt mycket.. Gärna med sjö/vatten nära så man kan bada och fiska.

Inga kommentarer: