Sidor

3 augusti 2010

Koka skedar



Idag har jag polerat silver efter ett gammalt husmorsknep. Jag har haft dessa skedar liggandes i sin låda i källaren hur länge som helst och det är ju dumt- det är väl bättre att använda dom! Dessa skedar har jag fått av min kära gudmor, jag fick en sked för varje år i 12 års tid. Så på framsidan står det mitt namn och på baksidan står mitt födelsedata med respektive år jag fick en sked.
Iallafall, så var dom inte direkt skinande rena så jag la dom i kokande vatten med salt och aluminiumfolie och lät det puttra- och vips så var de skinande blanka! Man ser ju mig med kameran i skedarna för sjutton! Det kallar jag skinande rent. Nu ska dessa skedar användas!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har en hel uppsättning med exakt samma bestick. (råkade få med mig dom vid en tidigare bodelning) :) Dom ligger och skräpar i ett skåp och är alldeles svarta. Hur mkt salt ska man ha i? Vill fixa mina också. /Anna Panna

Helena - ullvi32 sa...

Jag vet inte exakt hur mkt jag hällde i, men säkert en halv dl. Jag la skedarna i kokande vatten och fyllde på med salt och aluminiumfolie- resultatet syns ganska direkt! Lycka till!