Sidor

19 oktober 2016

Att komma igång med träningen




Ja finns det något svårare än att komma igång med att träna? Ja antagligen men för mig personligen har det här med träning aldrig varit min grej. Men det finns ju saker och sätt som hjälper till iallafall. Startskottet kom när jag fick ett aktivitetsarmband (i morsdag present!) och sen är det faktiskt lite roligare med nya, snygga och funktionsdugliga träningskläder. På sistone har min träning bestått av powerwalks (ibland stavgång) och yoga och jag försöker ha ett snitt på 15000 steg om dagen (tacksam att jag har ett så pass rörligt arbete). Men nu är det höst, snart vinter, hur ska jag klä mig egentligen så jag fortfarande kan ta mina promenader? Jag tänker mig att lager på lager och en flecceväst under ett bra vindställ. Dessa nedan är härifrån; http://www.alltryck.se/kategori/sportklader-0 De finns dessutom att beställa med tryck, vore det inte lite coolt om hela familjen hade matchande träningsställ med sina namn på :) 

Det finns inget dåligt väder, bara man har bra kläder och det stämmer ju! 



Inga kommentarer: