Sidor

24 september 2012

Inlagda päron




Har ni gjort inlagda päron nångång (tycker ni om det?). Jag har inte gjort men däremot fick min man ett ryck och gjorde inlagda päron efter ett googlat recept :) 
Vi åt det med vaniljglass igår och oh my god så gott! Barnen som äter päron i vanliga fall tittade skeptiskt och pekade på glassen istället hihi. 
Mannen gjorde bara en liten sats eftersom vi saknade vissa ingredienser och vi ville se först om detta är något vi kan göra igen och mer utav. Men hur länge håller sig inlagda päron, för har man väl öppnat en burk så måste man väl äta det rätt omgående, eller?!

Passade även på att plocka in lite rosor, det är så häftigt att dom växer så fint fastän det är kalla september.
Förresten! Det blev inge mer med febern igår, det var bara en sväng på eftermiddagen för på kvällen var den borta och idag har jag jobbat. Så så var det med den saken, vi får hoppas den håller sig borta också!

Ny vecka, mycket på schemat så det är bara att rulla upp ärmarna och tuta och köra :)
Kram på er alla fina!

5 kommentarer:

TIDSOPTIMISTEN sa...

Såg väldigt gott ut men jag har ingen aning om hur länge de håller, skulle nog ha gissat på ett par veckor men egentligen är det nog längre - tänk på saft och sylt som man gör det håller ju jättelänge även om man öppnar burken el flaskan då och då - du får nog kika i någon husmorskokbok ;)

kram Ullis

Unknown sa...

Hejsan!
Fina bilder och inlagda päron är verkligen gott, det gjorde alltid min mormor. Vet dock inte hur länge de står sig i öppnad burk.
Ha de gott, kram Ing-Britt

kavallinskan sa...

Inlagda päron är sååå gott! Så fina bilder! Tyvärr vet jag ej hur länge de håller.
Ha en bra dag!
kram

kavallinskan sa...

Inlagda päron är sååå gott! Så fina bilder! Tyvärr vet jag ej hur länge de håller.
Ha en bra dag!
kram

Hemmavid sa...

Hejsan!

Men så skönt att febern verkar ha gett sig.. Håller tummarna att den inte kmr tillbaka!!!

Mums med inlagda päron. Det har jag aldrig gjort förr. Men så har vi inget päronträd heller så det kanske inte är så konstigt...

Ha en fin kväll.
kramen Jenny