Sidor

7 december 2011

Det kom lite snö

(en gammal altanbild -förra vintern)

Och min lilla naturhörna som fortfarande finns kvar ute på altanen.

Äntligen så kom det snö! Inte mycket men tillräckligt för att kalla det snö/vinter :) På jobbet byggde vi första snögubben- och stor blev den!

Min tidiga dag idag och ivrigt hämtade jag barnen i hopp om att leka ute i snön med dom. Viktor var och är inte alls på det humöret, trött, grinig och inte alls i form. Vilket visade sig tydligt eftersom han efter 5 minuter här hemma slocknade i soffan! Men men så vaknar dom gööörtidigt nu igen så det påverkar allas sömn! Men men gilla läget- gilla småbarnslivet :)

Vi är alla lediga ca 3 veckor i jul så det ska bli skönt och förhoppningsvis är det snö även då! Inte så många jobbdagar kvar.. Längtar!
Är ni lediga nått i jul?!

KRAM!


4 kommentarer:

Svarta tassar i vit soffa sa...

Nu blev jag något avis på dig!!! Här lyser snön med sin gröna frånvaro. :(
Den lilla snön som kom i slutet av november stannade bara några timmar.
Låter härligt med tre veckors ledighet. Jag är "bara" ledig över julen.
Kram
Jenny

Barn & Inredning sa...

ååååå så härligt...jag vill också ha snö!!
Kram Malin

Jenny sa...

Åh, vad härligt med långledigt!! Jag brukar alltid vara ledig i mellandagarna, inarbetat, men nu har de lockat med extra betalt så jag ska jobba... Bara vardagarna tack och lov ;)
Ja, du Sofia har mycket fint på barntavlor, det blev en personlig till min systers lilla tjej som är en månad... Annars gillar jag bokstavskaos... eller ugglans kalender, eller välkommen till familjen UGGLA, som sagt, mycket fint!
Ha det så mysigt i snön, det ska komma mer till helgen :)
Kram Jenny

Rapport till Vänfors sa...

Den enda snön här är i min ej på länge avfrostade frys...ger ingen julstämmning...
Kram Annika