Sidor

9 oktober 2011

Lite nytt

Rusta sålde dessa rislampor eller vad dom nu kallas för ynka 10 kr. Jag köpte två. Fin med spetsmönster, jag kan tänka mig att det blir ett mysigt sken. Jag skulle faktiskt vilja ha dom liggandes på golvet, även om dom egentligen ska hängas upp. Vi får se vart dom hamnar :)

Köpte en ny stor ljung till farstukvisten, på finaste pallen och i finaste krukan som jag inte minns vart jag köpte.

Sen ville jag hotta upp med nya vispskålar i köket istället för de tråkiga vita vi har så det bidde rosa. Också från Rusta. Fanns i andra färger och kostade 20 kr.

Formen är ett loppisfynd, en minivariant men ack så söt!


Idag när vi vaknade så var det minusgrader ute...!! Brrrr! Så det var bara att tända kaminen och nu råder det mys och skrota-runt-i-pyjamas-söndag här! I en liten stund, sen ska vi nog iväg.
Hoppas ni har en skön söndag!

4 kommentarer:

Lena sa...

Visst är det roligt att man faktiskt kan fynda ordentligt fint på Rusta! Vispskålarna köpte jag nyss, vita till kollo.

Ha en bra dag!

Len

Unknown sa...

Sån lampa skulle jag vilja ha i sovrummet, ska in till stan idag med bilen så kanske jag skulle ta en sväng till rusta.
Din loppade form var verkligen söt.
Ha en bra söndag, kram Ing-Britt

Grodmamman sa...

Fina lampor! Det sägs att vi ska få Rusta här i vår stad också inom en ganska snar framtid och jag ser fram emot det.
Härligt med fönsterputsande bröder. Här får jag sköta det själv.
Kram

Hemmavid sa...

Hej!

Gillar Rusta mer och mer.. Hittar alltid ngt skoj när man är in där!

Köpte tapeter till sonens rum där också, riktigt läckra, billiga! - och lätt att sätta upp!

Kramen Jenny