Sidor

15 augusti 2011

Tips och blocketfynd

Alla som har småbarn vet att barn lätt ramlar och slår sig och gör sig illa. Våran Hannes aka "Bulan" är expert på att slå i huvudet, slår liksom aldrig fel.
Så jag har ett tips om man vill kyla ner och lägga något kallt på innan värsta bulan uppstår, istället för t.ex en fryst köttbit.
Stoppa en påse med mjöl i frysen och vips så har du något mjukt behagligt men fortfarande kallt att lägga på "skadan"!


Idag har jag Blocketfyndat två ting, en sittvagn årsmodell äldre (men ack så charmig- och funktionell för ändamålet) och sen en crosstrainer till mig. Japp dags att börja röra på fläsket och sluta skylla på att jag nyss fick barn- han är faktiskt 16 månader nu :)
Ville inte köpa nånting nytt och jag fick ett bra pris på en crosstrainer så jag har ju inget att förlora! Den står nu nere i biorummet så jag t.ex kan kika på TV samtidigt.
Texten i annonsen var faktiskt lite smårolig;
"Steget från tanke till handling var längre än jag trodde och därför säljer jag nu min knappt använda crosstrainer."
Vi får hoppas att mitt steg inte är lika långt :)

4 kommentarer:

Linda sa...

Heja heja. Det kommer att gå kanon, bara att bestämma sig samt börja i liten dos! Lycka till!
//
Linda

Jenny sa...

Härligt, bara att kämpa på, här ska det också börjas med lite motion, typ powerwalk och så lite pass på jobbet. Vi har turen att ha ett fint "aktiverum" nära jobbet där allt är gratis. Olika pass, gym, vattengympa...
Heja dig!!!
Vad fina ramarna blev!!!
Ha en härlig tisdag, kram Jenny

Unknown sa...

Hihii.. ja det var en fyndig säljare :). Klart ditt steg är kortare och nu står ju alla vi här i blogglandia och hejar på.
Praktiskt det där med mjölet det måste jag säga till min svägerska som har en olyckskorp till son. Tror dom skulle behöva klippkort på akuten.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Jenny sa...

Hej Helena!
Bra tips om kallt mjöl i påse för bulor:)

Jag hade en crosstrainer men den stod bara o samlade damm så den sålde oxå på Blocket tillslut. Hoppas du är duktigare än mig på att använda den du köpt;)

Kram Jenny