Sidor

17 augusti 2011

Kameran

"Jag ser inte skogen för alla träden"

Ibland tar man en massa bilder som inte passar under någon speciell kategori eller sammanhang. Bilden ovan tog jag när vi var ute och åkte bil och passerade en björkskog med som synes en massa björkar. Sen gjorde jag den svartvit.
Jag ångrar definitivt inte kameraköpet vi gjorde i våras, den används flitigt både till att fota barnen och det jag fotar till bloggen. Nu när jag har haft tid att klämma och känna så vill jag ha fler objektiv- vi har en snäll granne som jag får provlåna lite olika objektiv av och ja- det blir ju en viss skillnad :)
Jag borde även bli bättre på att fota med stativet, men tiden finns inte alltid där.

Är någon intresserad att köpa en barnvagn (Emmaljunga ligg och sittdel) så har jag våran gamla ute på Blocket nu.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Där!

Gillar din björkskog! Oj vilket fint kort!
Visst är det kul att trolla och fixa när man har en riktig kamera!

Har inte hunnit mingla runt så mkt senaste tiden, men nu har jag tagit mig en här hos dig!

Mjölpåsen var ett JÄTTEBRA tips! Har jag aldrig hör förut, så det ska jag prova nästa gång (händer ofta här å) det blir en bula.

16 månader för dagispremiär är ju en ganska bra ålder. Flyter lite med strömmen och har förhoppningsvis inte hittat de där "knapparna-"tyck synd om mig tårarna som försvinner rätt fort man passerat ytterdörren" de kan trycka på när man ska säga hejdå!


Och till sist!
SKITSNYGGA RAMAR!

Hoppas du fortsätter med dina givande inlägg, för dom gillar jag skarpt!
Kram Hilla

Unknown sa...

Hejsan!
Vad roligt att du är nöjd med kameran och vad bra att ha en snäll granne man kan provlåna objektiv av.
Önskar verkligen jag hade en systemkamera jag oxå, kanske kan önska mig det av tomten ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt