Sidor

7 augusti 2011

Göteborg

Det är så svårt att bara visa några få bilder, men här nedan kommer några från våran lilla tripp till Göteborg. Vi bodde på det HÄR hotellet vilket jag varmt kan rekomendera, centralt och barnvänligt. Huvudattraktionerna för resan var Universeum och Liseberg. Vi köpte göteborgspasset vilket var helt klart värt pengarna och eftersom våra barn är så små så betalade vi knappt något för dom nångonstans, oftast är det gratis för barn 0-2 eller 0-3 år :)

Precis utanför hotellet låg en stor och mysig park med en botanisk trädgård med massa fina blommor! Och lekpark så barnen kunde leka.



Universeum kan jag verkligen rekomendera- åk hit- JAG/VI kommer att åka hit fler gånger- lätt!! Tyvärr räckte inte tiden till, och det finns så mycket att se! Det som vi (stora) helst ville se var inte barnen lika förtjusta i (t.ex alla djuren som finns här).

Modig Viktor klättrar i hängbron och i vattnet under simmar bland annat en rocka... huuva!

Men allra bäst på Universeum var ju den riktiga polisbilen- ja enligt Viktor. Men efter ca 40 minuter fick vi bära ut honom "kickin and screaming" stackarn.. Men det fanns ju så mycket mer att se!! :)

Stora läbbiga ormar i vattnet...

Och längst ner fanns något som hette Jobbis, där fanns det jättemycket roligt! Leka affär, laga mat, klä ut sig, klätterställningar mm. Här var det också svårt att få med sig barnen vidare...

Många söta apor fanns det :)

Och alldeles bredvid låg Liseberg så självklart var vi inom där också. Vädret var tyvärr inte det bästa, därav blev det inte så mkt bilder tagna.

Innan vi åkte hem från Göteborg var vi och hälsade på min kompis Sara som jag lärde känna och bodde med när jag jobbade i Oslo för länge sen. Vi har inte träffats på ca 5 år och dumt nog så glömde jag att ta med kameran när vi hälsade på! Tusen tack för lunchen Sara och att vi fick komma och hälsa på er!

Hade vädret varit bättre hade vi stannat iallafall en natt till och ev tagit båten över till Fredrikshavn men men...Det får bli en annan gång!

Ikväll ska mannen lägga barnen och jag ska passa på att läsa mina bloggfavvisar och se vad ni har för er!
Jag tycker att sommaren och tiden bara springer iväg och att det snart är dags för vardagslunket igen.. Men två veckor tillsammans har vi iallafall kvar! :)

6 kommentarer:

Hammarsbacken sa...

Vilken underbar resa ni verkar ha haft. Göteborg är ju en härlig stad. Synd bara att det är så långt här ifrån oss. Vi åker mest till Stockholm. Ha det bra! Stor kram.

Unknown sa...

Hejsan!
Visst är universeum helt underbart liksom liseberg. Förstår att polisbilen var populär ;).
T och jag har bokat ett par nätter i Göteborg i slutet av månaden utan barnen, ska bli så skönt att bara rå om varandra.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

Unknown sa...

Ja, det var tack vare dig och ditt inlägg som vi hamna där :)
Var ju jättekul!
Perfekt mängd av allt och barnvänligt!
Dit åker vi fler gånger.

Ni ser ju ut att ha haft det helt gudomligt!
Gud va kul det är med lyckade semestertrippar när man har små barn.
Fast jag skulle nog INTE våga gå i den där hänggungan...Shit vad jag hatar Ormar, spindlar och stora vattendjur..hehe..fast man vet ju aldrig!
Ha en fortsatt trevlig semester!
Jag har min sista nu till veckan:(.

Kraaaam!

Lena sa...

Göteborg är helt klar en favoritstad som vi brukar försöka komma till varje sommar. Tyvärr har vi inte lyckats få till det i år, men den finns ju kvar!

Förstår att Universeum var populärt, så mycket roligt för barn att göra där! Och intressant för oss lite äldre att titta på!

Ha det fint!

Kramar

Vita huset 28 sa...

OOjjjj vilken underbar resa ni verkar ha haft! Super fina bilder.

Haha ja min karl är nog också lite spott-tokig :)

Kram Camilla

I mina gömmor sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft det! Störtgillar Universeum jag med, var ett tag sedan vi var där så det är nog dags snart igen. Verkar finnas en hel del nytt sedan vi var där, tex Jobbis.
Ormarna har växt, läskigt stora nu!

Kram Malin