Sidor

13 juli 2011

Askungen piffar med blått





Ungefär så här ser det ut idag på våran inglasade altan- bort med svarta vaxduken och på med en blåblommig duk (som kostade 79 kr på Hemtex). Gjorde en snabb dukning inför bilderna så det skulle bli lite "levande" eller nått ha ha. Gillar det blåa faktiskt, känner mig nöjd och om jag ångrar mig så kostade ju inte duken så mycket. Passar ju in med lite andra blåa detaljer som jag redan hade hemma :)
Sen håller jag på för fullt och "lär-mig-kameran" så jag testar alla möjliga inställningar- nu på semestern har jag ju mer tid med sånt.

Annars så är det sjukstuga här hemma och om ni undrar över rubriken så är det JAG som är Askungen. "Askungen, Askungen!" Tobbe vaknade i natt med hög feber och mår inge vidare och på eftermiddan fick även Viktor hög feber så jag har ett gäng att ta hand om! Hoppas jag och Hannes klarar oss.
Nu sover de två små och maken jämrar här i soffan bredvid och jag får äntligen slänga mig ner i soffan (fåtöljen) och pusta UT!


6 kommentarer:

Unknown sa...

Blev mysigt tycker jag. Alltid kul att förendra med små medel.
Tråkigt och höra att halva familjen är krassliga, du får försöka pyssla om dem så gott du orkar sen låtsas inte höra mer hihii ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Lantligt i smultronbacken sa...

Så kul att ni ska bli med köksträdgård snart. Vi gjorde allt vårt i våras, så tidigt som jorden kunde brukas. Våra smulgubbar fanns ju redan så de grävde jag upp när jag var klar med det mesta och la dem på en hög jord någon dag tills de fick flytta tillbaka i en annan pallkrage. Vår rabarberbuske sitter på samma plats, har hört att de kan vara lite kniviga att flytta men jag tror absolut att det är bäst att göra det på våren. SOm de flesta växter, men hör efter med något som vet mer.

Ska bli kul att se hur er köksträdgård blir.

Kram Teres

isa sa...

Så fint det blev helt otroligt sommrigt och lite emil i löneberga kännsla som jag tok diggar!!! Du är jätte duktig med kameran ser ut som att du aldrig har gjort annat än att fota!!! Du som var så nervös för det i början och va sa jag då, DU KAN MER ÄN VAD DU TRO!! Nu har du själv bevisat det igen. =)

Inte kul med febriga barn hoppas att han blir bättre fort och att inte du blir smittad!!!

Hundarna finns på nätet och heter puppy från maggis och finns i fyra färger i sverige, orange grön och gul och vit. den gula är dock svåra att få tag på. Sedan finsn dom i högblankt till det dubbla priset dock i rött och svart samt vitt.

http://www.designbutiken.com/se/art/magis-puppy.php

http://www.lannamobler.se/website2/sv/ovrigt/magis-accessoar-puppy-blank.php

Vi har den orange i lekparken i storlek XL
och den gröna i vardagsrummet är en L eller XL, samt den gula i badrummmet är en Small.
Jag har köpt mina via mäss utställningar och fick dom en gnutta biligare tack vare det. Men finns i bland på blocket att få tag på också.

Hoppas att du fick lite info nu :) God natt gumman kram.

Gardenhouse sa...

Hejj och hå i sjukstugan... Hoppas alla piggar på sig å det snaraste, aldrig roligt att vara sjuk :(
Kul och snyggt ni renoverar ditt föräldra hem.
Kram Sussi

Ida sa...

Staaaackras Askungen, knappt har hon en stund att vila, ropar de och hon får ila. Kom genast hit kom genast hit....

Blev fint med blått. Kan lova att vi fick frossa i kött igår.

Systrarna Hjertén sa...

Här har vi också haft vår släng av febern, men det gick snabbt över (känner mig dock som askungen i alla fall ;D).

Visst är det snyggt med blått, somrigt och fräscht!

/Frida