Sidor

7 juni 2011

Saft och sol

Det vi har överlägset mest utav (förutom ogräs) är rabarber. Så efter ett par pajer så gjorde jag igår rabarbersaft. Jag använde mig utav ett recept som jag hittade i bloggen Hildas hem. Blev mycket gott :)
Jag tappade upp i några flaskor och resten frös jag i isfack (eller vad heter det?). Hade varit bättre om jag hade haft ispåsar men man tager vad man haver. Då är det bara att ta en saftisbit och fylla upp med vatten så har man sig ett glas rabarbersaft när man önskar!

Nedan lite bilder från helgen, mycket glass blev det, lite jobb med värmesystemet- solpanelerna är bara en del utav det och en kväll kikade vi på ett flygplan som ritade på himlen :)

Jag är ledig idag, onsdag och torsdag jobbar jag och på fredag är det min brorsons student!


2 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Låter gôtt!

Mvh
Frida

Linda sa...

Får jag komma och nalla lite rabarber? snäääälla