Sidor

13 maj 2011

Strul, målning och shopping

Hmm alla ni med blogger/blogspot vet ju att bloggen har strulat igår ooch idag och mitt senaste inlägg bara förvann. Jaja, vi provar ett inlägg ikväll och ser om den får vara med.

Jag har i veckan roat mig med att måla våra två små fönster till altanen så nu är dom nästan klara (en strykning till). Det ena ledde till det andra och jag testade att måla mina lerkrukor med "smutsvattnet" - vattnet där jag förvarade penseln i. Så med vitblaskigt vatten strök jag några vändor på krukorna i hopp om att få en slitet utseende på dom. Ptja jag tycker det lyckades hyfsat ändå. Nu ser dom iallafall inte helt nya ut (jag köper mina krukor på Ica Maxi). Så detta blir ett inlägg under Dagens tips.

Idag har vi shoppat lite på IKEA (mest till biorummet- där min käre man sitter just nu!) och så en sväng förbi Blomsterlandet för att köpa massa säckar jord och några blommor. Jag tycker Blomsterlandet är både bättre och billigare än Plantagen så därför handlar jag det jag behöver där :)

Nu ska jag störa mannen i hans tv-spelande -men som han sliter med renoveringar så är han sååå VÄRD att få sitta i "sitt" rum och spela sina tv-spel (jag har ju bloggen haha) men nu skulle vi faktiskt kika på en blu ray-film tillsammans!

Ha en trevlig kväll och helg!

2 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Kleta in krukorna med filmjölk några dagar, så får de genast ett "slitet" utseende (obs! tvätta dem innan du planterar i dem annars lutar det SURT!!).

Jag hoppas hinna en sväng till IKEA under helgen, men helger brukar gå fort...

Mvh
Frida

Jenny sa...

Ja, vad man blir handfallen när det helt plötsligt inte fungerar med blogger, alla blev nog lite nervösa... Men men, nu är det ju tillbaka, tack och lov!
Alltid härligt med Ikea =)Och handla blommor är mysigt, bra för själen att fixa med dem.
Önskar dig en trevlig helg, kram Jenny