Sidor

9 november 2010

Föräldraledig med kompis

Hittade en gammal bild på mig och min gudson (gammal och gammal, Tim är ju bara 3,5 år nu...!). Det är pappa Patrik som har tagit bilden.

Måndagar (förmiddag) har blivit 'min och Lindas dag'- eller mer våra barns dag. Föräldralediga som vi är så får våra barn inte vara på förskolan måndagar och fredagar. Så vi brukar turas om att ses hos varandra eller så ses vi på öppna förskolan. Barnen får leka och jag och Linda får sitta och surra över några kannor kaffe haha. Inte riktigt, helt ostört får man inte prata när det är barn högt och lågt, blöjor som ska bytas, barn som ska matas, barn som ska tröstas, barn som avbryter osv. Men i det hela så är måndagar en bra dag! Inte på nått sätt statisk men det har bara blivit så!

Jag har två 'distansvänner' som jag har sporadisk kontakt med, via mail eller telefon då det är svårt att få tiden att ses på riktigt. Har iallafall fått roliga nyheter från dom båda, Sara och hennes kille väntar barn igen och så har Anna förlovat sig med sin Mattias! Grattis grattis!!

1 kommentar:

Linda sa...

Älskar, uppskattar och ser alltid fram emot våra måndagar. Dem är LOVELY!