Sidor

31 juli 2017

Bollar bort oljuden

Jag som jobbar som lärare i skolan är väldigt påverkad av allt ljud omkring mig. Och självklart förväntar jag mig inte att alla barn ska vara tysta en hel skoldag men det finns små hjälpmedel som underlättar att övriga onödiga ljud försvinner. Som stolar som skjuts fram och tillbaka är bland de jobbigaste ljuden jag vet iallafall. Speciellt under en hel dag :) På möblermm hittade jag de där 4 grå bollarna på bilden -diskreta och funktionella! 


En sådan här "dubbelstol"skulle jag vilja ha både hemma och på jobbet. Vet inte hur många gånger jag står hängd över bordet för att hjälpa barnen med skoljobben när jag egentligen borde sitta ner bredvid istället. Här hittade jag den här på bilden. Funkar ju hemma också, så barnen kan sitta bredvid varandra när de t.ex. spelar på sina plattor/telefoner :) 

Inga kommentarer: