Sidor

2 januari 2017

Tillbaka till Gräftåvallen och Bydalen


Dagen efter nyårsafton (som vi för övrigt firade i Stockholm med våra goda vänner) åkte vi upp till fjällen för en veckas skidåkning och ren avkoppling. Vi var ju här under sportlovet förra året och var sugna på att åka hit igen, till Tobbes morbrors stuga som vi snällt får låna. En bit utanför Östersund alltså, och även om det är mindre snö än sist vi var här så är det betydligt mer än hemma. 
I år åker även min man skidor (han bröt ju benet i en mc-olycka juni 2015) men nu så vågar han prova att åka igen. Och vi får se om jag åker, jag är ju lite harig med höjder och slalom generellt (är som bekant ingen vinterperson). Men vad gör man inte för barnen- jag vill ju att dom ska få prova på och de verkar gilla det! 


Stugan är liten, så där mysigt charmig men helt perfekt för en familj på fyra. Om jag vore en författare vore det här ett perfekt ställe för att hitta inspiration och sitta och skriva. 
Ja, mannen på soffan där, min käre make, han fyller ju år på torsdag när vi är här. Och tror ni inte att jag glömde hans present där hemma, i min garderob...! Gaah så himla irriterande så vi får se hur jag kan lösa det med något annat 'symboliskt', för något måste han ju få även om den riktiga födelsedagspresenten väntar där hemma.

Om ca 2 månader och 10 dagar fyller jag 40 år. Fyrtio. F-Y-R-T-I-O. Kan inte fatta att jag också är där snart (min man fyllde ju 40 för 2 år sen). Jag har inga storslagna planer att min födelsedag ska firas med pompa och ståt, däremot önskar jag att samla HELA familjen hos mig/oss och i år tror jag att det kan gå att få till. Sen kan jag ju iallafall få önska att det blir nån form av resa nånstans. Eller att badrummet i källaren blir klart i snar framtid ;) 


Inga kommentarer: