Sidor

2 juni 2013

Nytt jobb


Ny vas som jag köpte i Hällefors, med spegelkant. Snygg detalj :)
 
Denna helg, lördag-söndag, har jag varit på kick-off till Hällefors herrgård med mitt nya jobb.
Japp, efter ett par år på samma förskola byter jag i höst till en ny förskola som ligger typ ett stenkast hemifrån. Ekonomiskt och praktiskt framförallt men jag kände det var dags för något "nytt, något annat". Och efter denna helg med mina nya kollegor, och efter att ha träffat mitt blivande arbetslag känner jag verkligen att jag har gjort ett rätt och bra val :)
Men självklart kommer jag att sakna kollegorna jag idag har- jättemycket!
 
Så det känns lite som jag står med en fot i vardera arbetsplats, den ena i det förflutna och den andra i framtiden. Men det blir nog bra, 6 veckors semester väntar därimellan också så...
 
På eftermiddagen tog killarna en cykeltur och jag gick/sprang bredvid coh plockade liljekonvalj. Sommarkänsla!
 
Hoppas ni har haft en bra helg, en ny och kort arbetsvecka väntar igen!
kram
 

4 kommentarer:

Hemmavid sa...

Hejsan!

Så spännande med ett nytt jobb! Ibland behöver man lite nystart.

Liljekonvaljer är ju bara för underbara. Har inte plockat några ännu.. måste försöka hinna med det till veckan.

Kramen Jenny

Elin sa...

Stort grattis till nya jobbet!

Vardagens guldkorn sa...

Å grattis! Vad roligt med nytt jobb , å så nära också. Det är nog det bästa jag har gjort, börja jobba här ute, så smidigt och så fina ungar :)
Lycka till!
Kram Linda

Systrarna Hjertén sa...

Ibland behöver man förändring och det är BRA, även om man såklart kan sakna det gamla, men man måste ju inte klippa banden helt!

Härligt foto!

/Frida