Sidor

20 februari 2013

När det känns bra och kul



 
mobilbilder på lite nytt
 
Äntligen känns det roligt att shoppa kläder- till mig själv! Jag har lyckats gå ner ca 6 kg sen i höstas, väldigt sakta men säkert, men jag har gjort det på mitt sätt, i min takt, utan att banta, svälta osv. Vill jag äta chips på helgen har jag gjort det, vill jag ta en bulle med barnen så gör jag det. Men jag har minskat betydligt på MACKORNA och jag äter mindre kolhydrater. Men inge LCHF kost/diet, jag behöver energin och jag tror mer på 'sunt förnuft', äta mindre och lagom liksom, än att utesluta viss mat.
Men visst, hade jag kämpat, ansträngt och tränat som en tok hade jag nått min målvikt nu, men, det går ju liksom ändå, även om det går sakta... ca 5 kg kvar, men det ska jag väl fixa till sommaren! ;)
 
Hursomhelst, det känns bra nu, jag kan köpa kläder som jag tycker ser bra ut på mig och framförallt, jag kan och vill köpa kläder till mig själv! Förr har jag spenderat pengar på inredning och ungarna, nu blir det mer egotänk!
 
Tröjan är från st tropez och halsbandet från Ellos.
 
Hoppas ni mår bra, stor kram!
 
 

4 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Heja dig va duktig du är!

Suupersnygg tröja.

Kram Camilla

Älskade pion sa...

Härlig inställning.Jag tror inte på det där med Gi och LCHF bantning i längden...utan bara sunt förnuft.Kram Ulrika

Home2tiny sa...

Heja dig vad duktig du är. Jag äter enligt LCHF, dock inte för att gå neri vikt utan för hälsoskäl. Har haft IBS sen tonåren o provat allt men inget har hjälpt förrän jag la om kosten. Har ätit så här i snart ett år o min mage har aldrig mått bättre. Tror på att vi alla är olika o det är väl toppen när man hittar rätt kost för sin kropp. Tror minsann att dina sista 5kg är borta innan sommaren. Ha en härlig helg. Kramisar Tina

Anna sa...

Snyggt Hena!! :) Bra jobbat!