Sidor

12 augusti 2012

Smoothie on a Sunday

God morgon söndag!
Sitter ute på altanen och dricker en smoothie och medan barnen tittar på bompa läser jag aftonbladet, läser bloggar, wordfeudar med brorsan, kollar de senaste instagrambilderna osv osv... Och vntar på att kaffet ska puttra färdigt.

Snart kommer ett lass ved hit så det blir väl att stapla ved idag, på mannens sista semesterdag. Själv har jag 1,5 vecka kvar... Uscha, den här sommaren bara försvann innan den ens riktigt kom.

Instagrambild (där jag heter kidonnan) på en blomma jag hittade i trädgården. Är så chockad att nått ens vill växa i denna trädgård så försummad den är, speciellt denna sommar. Kanske nästa år, om vi bara kan komma överens om hur vi vill ha det, sen ta bort, rensa, flytta, förenkla.

Vad hittar ni på idag då?
KRAM


5 kommentarer:

Rapport till Vänfors sa...

En rosa malva...låt den blomma över och ge frö så får du ännu fler nästa år.
Kram Annika

Linda sa...

Hej! Förstår precis hur du känner dig, förstår inte vart sommaren och semestern tog vägen. Skönt med 1 v till men usch, snart kommer jobbångesten, vardagen igen. Och jag älskar mitt jobb men jag älskar min familj/ hemma livet mera... hmm...

Måste lägga upp en plan för att bli desperate hemmafru i Irsta ;), bara jobba 50% det vore något för mig. Kram

Jenny sa...

Å, så mysigt med medeltidsgrejer, jag har varit på medeltidsveckan på Gotland några ggr, så roligt! Vi har kläder också som jag sytt till J och mig! Och till hela familjen när barnen var små :)
Skönt med mera ledigt, jag hade ju bara 2 veckor, så det var inte så jobbigt att börja jobba igen.
Ha en fin dag, jobba inte ihjäl dig nu!
Kram Jenny

Unknown sa...

Såå mysigt du har det :).
Och väldigt fin blombilden gillar ramen runt, hur får du det?
Ha de gott, kram Ing-Britt

Hemmavid sa...

Halloj!

Lovley med smoothies!

Här har vi målat, pysslat, bakat bröd, tvättat...

Börjar jobba i morgon efter 7,5 veckors semester. Blandade känslor - men det blir nog bra...

kramen Jenny