Sidor

25 april 2012

Lite trädgårdsjobb



Efter att lilleman blev lämnad på förskolan så tyckte jag att både jag och Viktor behövde frisk luft, går ju inte att bara sitta inne fastän man är sjuk. Kan ju inte påstå att han är magsjuk längre, han har bara inte kommit igång med aptiten och så.

Iallafall, medan han donade lite på soldäcket med sina fordon och allt vad det är så passade jag på att klippa och rensa bland hallonen. Skönt att få det gjort. Jag 'ogillar' egentligen trädgårdsarbete och då kan man ju undra varför vi bor som vi bor haha. Vissa har gröna fingrar och intresset och andra- not so much. Vi försöker avveckla och göra det lätt för oss, men det är ett långt och framtida projekt det här med vår trädgård. Land och blomrabatter vill vi inte ha det innebär ju bara en massa jobb :) Kryddor och blommor i olika krukor och lådor, det känns mer hanterbart och mer min nivå.

Men nästa år skulle jag vilja ge mig på en liten köksträdgård, lite utmaningar behöver jag :)
Även lite nya buskar och fruktträd står på önskelistan.

Har också planterat om mina pellisar i större krukor, snart kan man väl ha dom ute- eller?
Men nu är det dags att hämta hem lillebror, skönt med en liten promenad igen!

Dagens hiss: pelargoner. Dessa tantblommor som jag aldrig har förstått mig på men som jag nu inte kan vara utan!
Dagens diss: min lönespec. Undra när jag kommer få en hel månadslön utan vab/sjukfrånvaro...

Kram på er!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Kan bara nicka och hålla med vad det gäller trädgård.
Men ett silverpäronträd ska jag allt investera i, fast jag vet inte riktigt var jag ska plantera det ;).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Hemmavid sa...

Hejsan!

Härligt med pellisar! Gillar också dessa "tantblommor" ;0)

Jag är nog en sån som gillar trädgårdsjobb. Kan längta ut till trädgården och gillar att planera och dona. Odlar dock inget utan håller mig till blommor!

Hoppas sonen mår bättre!
Kramen Jenny

Helena sa...

Låter som du tänker lite som jag när det gäller trädgårdsarbete. Men lite vill man ju ha.. fast lätt rensat :) kram

Älskade pion sa...

Jag bara ÄLSKAR att få vara ute i trädgården,sååå skönt,lite egentid ser jag det som.:)Till helgen ska jag köpa rosa kantrosor och sätta vid entren.Ha en skön dag.Kram ulrika