Sidor

5 mars 2012

Blommor hit och dit

God måndag!

Jag har nyss lämnat barnen på förskolan, puh bara det är ett projekt i mitt tillstånd. Idag känns det som jag mår lite bättre jämfört med helgen men tittar man på tempen så står det 38. Vila vila vila och dricka dricka dricka (säger min bästa vän nurse Linda hehe). Så fast hemmet ser ut som ett bombnedslag så ska jag baske mig inte börja städa!

I fredags hann jag iallafall fixa med mina pelargoner, dom små sticklingarna ser inte mycket ut för världen men jag gjorde som förra året och då tog alla sig och blev hur fina som helst!
Dock blev det inte så många i år men kanske lika bra eftersom vi kommer vara borta så länge i sommar (men förhoppningsvis hittar vi nån hem/husvakt).
När det är varmt och soligt har jag dom ute på altanen, lilla växthuset, och då tar dom sig himla bra! Får inte glömma att ta in dom för natten bara :)


När vi pratar blommor så lyckades jag göra en stooor miss när jag skulle köpa en ny växt (IKEAS) till vardagsrummet. En av de två växterna på pallbordet dog så jag for iväg för att köpa en ny kompis till den andra och jag tyckte att den var lite väl stor i kundvagnen. Jag ville ha i samma storlek som den som nu står brevid tvn...Men...

....att den skulle vara så här mycket större förstod jag inte där på IKEA haha.


Här stod alltså två mindre brevid varandra (se HÄR) men den här är gigantisk så jag vet inte hur jag ska lösa detta nu och vart jag ska ställa stor och liten. Får prova mig runt och i värsta fall får jag åka och köpa en ny liten och ställa den stora...nån annanstans :)
Och en ny STOR kruka måste inhandlas till denna. Hmm vilka problem va, men det är "problem" för en annan dag. Nu soffläge med en varm kopp te!

Kul att så många har tittat in här i helgen, alla kommentarer och en ny följare också, kul kul kul!!
KRAM på er alla!


1 kommentar:

Hemmavid sa...

Hejsan!

Så härligt med små sticklingar! Det är vår på gång!

Här har vi precis inlett sportlovsveckan med en sovmorgon, sonen vaknade först - vid 8, jag tog mig upp vid halv 9 och dottern vaknade strax före 10..

En kall morgon här i Hälsingland, 4 minusgrader.. men solen skiner så det blir nog en härlig dag!

Hoppas du kryar på dig!
Kramen Jenny