Sidor

19 september 2011

Björkstammen på bordet

Jag var inom Plantagen under söndagen och köpte bland annat lite blommor, som nu pryder ute på farstukvisten.

Den vita ljusstaken köpte jag också, det var 30% rabatt på den (fanns i svart också). Den står just nu i vardagsrumsfönstret, men jag kommer väl flytta runt den och reta mig på att jag bara köpte EN (varför ska man snåla?!)...

Och jag har krattat äpplen. Och plockat dom fina från trädet och lagt i korgen ute på altanen. Vi har så mycket äpplen och päron- kom och ta ni som bor i krokarna!! Det blir så mkt som kastas annars! (frysen är som sagt full med annat).

Björkstammen på bordet är egentligen ved, men jag räddade denna bit från Tobbes yxa för jag tyckte den var i passande storlek att göra "nått skoj med". Hål för värmeljus? Klyva den och göra en 'knoppbräda' utav den? Vad tycker ni- har ni några andra förslag??! Den är väl ca en meter..

Det blir en lååång måndag med jobb och sen möte. Det är nackdelen med mitt jobb, dessa möten som tar tid från mina barn. Men men dom får vara hemma med sin pappa och kommer att ha det bra ändå. Det är väl bara jag som reagerar som en...typisk mamma :)

6 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
och jag var till blomsterlandet igår men hade först tänkt åka till plantagen...tänk om vi hade råkat på varandra utan att veta om det för vi bor ju i samma stad..
Kram Anna

Ida sa...

...eller så kommer jag och LÄMNAR lite äpplen hos dig. Vad sägs om det?

Hemmavid sa...

Hejsan!

Visst är det konstigt att man alltid har lite dåligt samvete när man inte är med sina barn "jämt".. De har det säkert kalas med sin pappa, eller hur?

Att göra hål i björken och använda som ljusstake röstar jag på!

Kramen Jenny

Helena sa...

Du kan få baka några äppelpajer och koka lite äppelmos och skicka över till mig om du vill bli av med lite äpplen ;) Vilken fiffig idé du hade med kryddhyllan!

Ord & Känsla sa...

Vad fint med höstblommor och ljusstaken var så snygg!
Våra äpplen de ligger i korgar och bunkar överallt nu. Får nog göra något av dem...
Idén med att man kan göra hål för värmeljus i stubben låter bra!
Du kan väl visa sen när du har gjort något av den.

Kram Helena

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Fina bilder! Gillade ljusstaken :)
Vilket hus du hittat på Hemnet.... superfint - tänk den som fick bo så!
Såg att du hade en jättefin utlottning oxå, så den måste jag ju absolut anmäla mig till!
Ha en bra dag!
Kram Marie