Sidor

13 februari 2012

För den pysselsugne

Hej alla glada!

Jag blir så glad av era kommentarer, att ni tar er tid att skriva några ord (eller fler), jag lär känna er mer och mer tack vare dom. NI är bäst!
Vädret har ju varit strålande i helgen att jag till och med kunde fota nere i källaren, närmare bestämt i arbetsrummet/förrådet. Eller ska jag säga pysselrummet;

den obehandlade byrån står det ett gäng lådor, burkar, korgar som förvarar det mesta. Här en av favoritlådorna som jag köpte från Julias vita drömmar.

Jag tiggde lite knappar av min mamma, inte för att jag ska sy så mycket men mest för både dekoration och för att kunna pyssla med. Mycket av pysslet och även plåtburkarna kommer från Panduro som ni kanske ser :)

Och lite mer inne i skåpet...

I lådorna har jag massor av papper, vykort, designark osv...

Ja man spar på det mesta, haha...

lite mer gamla knappar som jag fick av mamma...

Nåndag ska jag fota ateljén på jobbet där barnen pysslar och skapar- där finns det resurser för riktiga konstverk! Något liknande vill jag skapa här hemma och jag hoppas att mina barn blir lika pyssliga som sin mamma :)
Men rummet känns fortfarande inte klart, inredningsmässigt, men blir man nånsin 'klar'. Och det saknas bland annat element så det känns inte så lockande att pyssla just i det rummet! Brrr.

Hoppas solen skiner lika mycket idag så jag kan röja lite ute på altanen, igår var det 25 grader i uterummet, våren känns nära då! Och barnen älskar att få ett 'extra rum' att busa i ;)

Ha en fin måndag!


4 kommentarer:

Grodmamman sa...

Härligt det ser ut med allt pysselmaterial! Har en dröm om att ha lite glasburkar med olika pysselmaterial i vårt pysselrum också, men för närvarande orkar jag inte ens gå in där för att försöka få ordning. En dag ska jag ta tag i det, men då ska jag nog vara ensam hemma!;)
Kram

Helena sa...

Vad roligt med ett pysselrum och vad härligt för barnen att ha en mamma som gillar att pyssla. Knappar är roliga, de går att använda till mycket. Fick 2 nya igår.. när jag skulle knäppa mina byxor (de måste ha krympt i tvätten).. Fast de måste jag nog tyvärr sy tillbaka (ett mindre roligt jobb). Jag önskar dig och din familj en fin alla hjärtans dag i morgon! kram

Jenny sa...

Hej Helena!
Vad fint du har det i ditt pysselrum och ordning o reda:)

Ha en härlig alla hjärtans dag!

Kraam Jenny

Älskade pion sa...

Vilken ordning du har,impad.;)Önskar dig en mysig dag.Kram ulrika