Sidor

10 augusti 2011

Regniga dagar

Det är riktigt höstväder, idag regnar det massor och det regnade från och till igår med. Så vad gör man? Man möblerar om lite, byter plats på lull-lull osv. Det började med att jag möblerade om lite i barnens rum och det vita pallbordet som lilleman hade i sitt rum har nu hamnat i vardagsrummet. Här får de stora växterna och lyktorna stå och så kan jag ha mina inredningstidningar på "hyllplanen"- närma till hands. Inte den bästa bilden, fotade igår kväll och ville få den där mysiga kvällskänslan, men jaja, ni kanske ser och förstår ändå :)
Bilder från barnens rum i dagsläget får jag visa en annan gång!

Och när det regnar ja då kan man ha en kräftskiva för två efter att barnen gått och lagt sig :)

Och under dagen får man leka och hitta på pyssel med barnen, bland annat har jag gjort grönt SLIME (recept finns att hitta i Isas blogg).

Nu ska jag leta recept på fiskrätter (vi äter för tok för lite fisk härhemma) och så vill jag ha recept på olika köttgrytor!

1 kommentar:

Ida sa...

Nästa gång det vankas kräftor så hör av dig till mig!