Sidor

1 maj 2011

Valborg och mer loppis


Hej hopp alla ni som kikar in! Hoppas ni har haft en bra Valborg!
Vi hade en toppendag och kväll med bästa vännen och hennes familj som firade dagen och kvällen hemma hos oss. Alla fyra barnen skötte sig dessutom exemplariskt (eller var det för allt godis/chips?!). Kvällen tog slut närmare kl 23 och då var fortfarande tre av fyra barn vakna.
Majbrasa fick vi också se, lite fiskedamm och sen begav vi oss tillbaka hem till oss där vi senare på kvällen hade första parkett för fyrverkeriet!

Visar lite mer bilder från loppisen igår och jag fick en undran vart man hittar alla loppisar. Ptja jag brukar kika under annonserna i tidningen där brukar det finnas en och annan loppmarknad. Auktion har jag aldrig varit på faktiskt men det är något jag skulle vilja gå på nångång. Annars kan man fynda på Myrorna eller Brödet och fiskarna. Bilderna i detta och förra inlägget är från Brunna loppis (se annons i VLT på lördagar då brukar dom annonsera öppettider och vägbeskrivning).

Nu ska jag ta och städa här hemma- det är leksaker högt och lågt sen igår!






5 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Å vad härligt med RIKTIG loppis, själv brukar jag få nöja mig med staden retur...mest "skit", men ibland kan man göra fina fynd!

Mvh
Frida

Vikeskärs hem och vardag sa...

Men vilken loppis, en massa "godsaker" :)
Pellisar är väldigt enkla att sköta och tacksamma, så det ska nog gå bra för dig :)
Kram Annika

Svarta tassar i vit soffa sa...

Oj... vilket superloppis!
Hittade en hel del saker på bilderna som hemsk gärna hade fått bo hos mig. :)
Trodde oxå snön var bannlyst men... tydligen så var den tvungen att påminna om sin existens en gång till.
Kram
Jenny

Lantligt i smultronbacken sa...

Men oj, har du aldrig smakat en cheesecake innan så är det verkligen dags nu. Prova med blåbären först så lovar jag att du är fast. Det finns ju både de som gräddas i ugnen och de som man fryser. Jag gillar absolut de i ugnen mest

Kram Teres

Vit dröm sa...

Så härliga bilder från loppisen!
Hoppas du får en bra start på nya veckan!
Kram Anna