Sidor

19 mars 2011

Min mårbacka och jag

Tidigare har jag aldrig egentligen gillat pelargoner, jag har tyckt att det är en 'tantblomma'. Min mamma t.ex hade massor utav dom då dom bodde här i huset. Ja dom blommade och var fina på sommaren men sen på vintern stod dom i källaren och såg mer döda ut än levande.

Nej det var inte min favorit- förrän förra sommaren då jag "slog till" och köpte mig en mårbacka. Jag tänkte att jag får väl prova och se om den överlever mina ogröna fingrar och nybliven husägare som man var så ville jag ha nån blomma som var hyfsat lättskött.

Men som min mårbacka har blommat och växt! Och överlevt vintern och de sticklingar som jag planterade för ett tag sen mår också bra (peppar peppar). Hey jag känner mig nästan proffs på just mårbacka, haha! Köpte mig en till idag- vill ha två stora, och så får vi se hur många små jag får av de sticklingar jag gjorde. Känns vuxet- många vuxenpoäng tycker jag :)

2 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Grattis till pelargonlyckan! Själv är jag tyvärr allergisk mot dem, så jag får sikta på andra blommor. Kan det bli dags för penséer snart tro?!

Joyforhome sa...

hej du tack för titten hos mig och dina rara ord om min blogg.. Det värmer ska du veta :) vilket underbart hem ni har!