Sidor

21 mars 2011

I dare you

I bloggvärlden verkar det gå ett typ 'kedjebrev' där man i bloggen ska skriva 8 saker (sanningar) om sig själv. Jag har gjort nått liknande i min gamla blogg förut men vi kör väl en gång till för "alla" nya läsare :)

* Om vi snackar fobier så finns det ju mycket som är läskigt, äckligt osv men bland det värsta jag vet är ögon! Ja men folk som ska dra ner och visa det där röda, eller visa ögonvita osv. Den dagen jag måste ge ögondroppar till mina barn får jag väl bara bita ihop...Jag kan heller inte titta när jag eller någon annan blir stucken av en spruta.

*Förut var jag rätt duktig på att dikta och teckna men jag har egentligen inte utövat och förbättrat den biten. Idag är jag bra på att både skriva (ja kanske inte i bloggen för här måste det gå fort och utan att tänka vissa ggr) och läsa, och jag kan läsa fort, vilket underlättade när jag t.ex pluggade. I Egypten läste jag t.ex 5 böcker på en vecka.

*Jag gillar inte nöjesfält för jag gillar inte karuseller. Men jag gillar att åka fort!

*Jag gillar inte brädspel men däremot kortspel, t.ex poker.

*Jag är både höger och vänsterhänt.

*Jag har lätt för språk, svenska, finska och engelska flytande, och utöver det har jag läst tyska, spanska, norska, kroatiska och teckenspråk (som vi jobbar dagligen med på mitt jobb).

*Jag är sämst på att träna. För att jag är lat och bekväm. Men det ska bli ändring på det! Jag hatar gym men det finns faktiskt andra träningsformer, friskis och att simma tycker jag om!

*Drömmar och mål är bra att ha i livet, jag vill förbättra och utveckla mig hela tiden. Jag vill utbilda mig mer, jag skulle vilja starta något eget, jag skulle vilja skriva en barnbok, ja det är mycket jag vill! Många skulle nöja sig med att ha familj, utbildning, jobb, hus, bil osv men jag vill ha och göra mer :)

Så, nu var det väl ca åtta punkter- nu utmanar jag främst Ida och Linda med att göra en egen lista!

2 kommentarer:

Elin Lundgren sa...

Du är charmig! Det här: Många skulle nöja sig med att ha familj, utbildning, jobb, hus, bil osv men jag vill ha och göra mer :)

är vad många tycker är jättemycket!

Helena - ullvi32 sa...

Ha ha, ja, missförstå mig rätt, klart jag är nöjd! Men det här kan liksom inte vara allt och nu ska jag vänta på typ barnbarn?
Sen är jag så förbaskat seg att komma igång, ibörjan är det mycket snack och liten verkstad men får jag bara börja så då jäklar :)
Att vilja ha och göra mer är kanske varför vi också bor i ett renoveringsobjekt....!