Sidor

11 februari 2011

Det kom lite snö..

..kan man lugnt säga och inte så lite heller! Snö och blåst och allmänt trist väder så det är väl tur i oturen att man är hemma med sjuka barn. När jag skulle titta ut genom sovrumsfönstret så var det snö fönstret också!

Så vad göra hemma då? Jag tänkte baka- men hade slut på ägg. Åka iväg och handla i detta väder? I don't think so. Titta på alpint VM? Ja tack men Viktor ville hellre titta på bolibompa. Läsa tidningen? Nej Hannes ville hellre riva sönder den. Dammsuga lite- nja inte om jag vill bli jagad och påkörd av 1 st bobbycar och 1 st lära-gå-stol. Blogga lite- jo om jag har lärt mig konsten att göra fler saker samtidigt. Och det har jag just nu lägger jag pussel med Viktor och ger Hannes leksaker som han kastar iväg- jag ger en ny leksak och han kastar iväg, ja ni förstår..

Men det funkar bara en liten stund så nu ska jag leka lite, äta lite, sen ska vi sova lite. Livet som föräldraledig mamma.

Trevlig helg!

3 kommentarer:

isa sa...

Hahahaha ja det är så skönt när allt går bra ;) Så ser min dag också ut fast inga bakningsplaner. men jag hade pysselplaner som gick i stöpet då ella inte ville att jag skulle göra det. Kram

Elin sa...

Hm. Inte särskilt lockande beskrivning. bortsett från baka!

Ida sa...

Samma här. Tänkte baka men hade inget smör. Promenad till macken kändes inte lockande.