Sidor

8 oktober 2010

Badkar

bild från hemnet

Om det är nått jag saknar så är det ett badkar. Egentligen har jag aldrig varit bortskämd med att ha badkar förutom i 2an som jag bodde i, det var ett stort inkaklat badkar- som jag sen faktiskt valde bort när hyresvärden rustade badrummen.

Badkar ska vi ju ha, när vi nu kommer igång med renoveringen i källaren (känn ingen press älskling...!). Vi har planerat lite löst om hur vi vill att det ska se ut därnere, jag kan t.ex tänka mig liknande kakel som vi har i badrummet uppe. Bastu, badkar, dusch och toalett blir det, men det blir inte lätt att välja ut exakt vad vi vill ha! Jag vill ju gärna ha en varm, lantlig och romantisk 'touch' över det hela, men min man är ju mer modern av sig..! Så vi får kompromissa och blanda lite stilar, det har vi ju gjort i övriga huset! Jag skulle vilja att tre väggar är kaklade och att den fjärde skulle vara en 'trävägg' (finns fejk, riktigt trä är kanske ingen hit i våtrum). Själva badkaret skulle jag kunna tänka mig en enkel rak variant medan min man helst vill ha ett hörnbadkar.

Jaja det återstår mycket mer planering (avlopp, rör mm skall ju också planeras- inte bara inredningen).

Inga kommentarer: