Sidor

19 juli 2016

Ett axplock av mina instagrambilder från Kroatien

Strandhäng på en av alla stränder på vår ö 
Murter. Vissa stränder mer steniga än andra men favoritstranden har sandbotten. Men vattnet är alltid som ni ser heeelt breathtaking! 

Uppe på toppen vid gamla kyrkan där utsikten är fantastisk! 141 trappsteg upp bara ;) 
Vi tog en roadtrip längs kusten (se bilden under). Här bilder från Makarska- så mysig liten stad där vi bodde en natt. 

Kusten är bara så vacker- har man bil rekommenderar jag att ta en roadtrip, många fina pärlor längs vägen. Vi bor vid den blåa pricken (Murter) och när vi flyger hit landar vi i Zadar, det tar ca en timme med bil däremellan. Zadar Murter Sibenik Split Makarska och till sist Dubrovnik har vi sett under semestern. Alla ställen har sin charm men jag gillar bäst de lite mindre orterna. Av de större städerna är Split och Zadar favoriter.  
Bild från vårt Murter, under en promenad på ett annat litet berg. 
Underbaringar! 

Solnedgång vid favoritstranden (Slanica) på väg till restaurangen där vi denna kväll mötte upp våra vänner med deras jämnåriga barn. Vi åt god mat och efteråt lekte barnen på/vid stranden, dom spelade airhockey hoppade studsmatta åt glass mm och vi vuxna kunde umgås i lugn och ro med god dryck. Härlig kväll! 
I 2 dagar hade vi riktigt dåligt väder (bora) med regn och blåst och knappa 20-25 grader (jämfört med de 33-35° vi är vana vid). Vi passade på att göra lite utflykter. Här är vi i Skradin. 
Högsta berget på Murter. Vi tog en promenad upp, här finns bunkrar och gamla tunnlar kvar från kriget. Men utsikten....! 
I Sibenik (Solaris) ligger vattenpalatset där vi tillbringade en hel dag! Nöjda glada barn. 
När jag är i Kroatien passar jag alltid på att besöka favoritsalongen, klipp och slingor, vaxning och manikyr och pedikyr hann jag med. Prisvärt och jag blir alltid så nöjd! 
En bild från en av restaurangerna vi har ätit på. Vi har nog bara ätit bra och god mat under semestern, så nöjda med allt! Favoritrestaurangen där heter Fine food Murter- där åt jag bland annat världens godaste tonfisk och drack gigantiska drinkar :) Hela 26 dagar i paradiset var vi. En fantastisk lång semester. 
Så har ni aldrig varit i Kroatien så säger jag bara- åk dit! Garanterat varmt och soligt, schyssta stränder fantastisk miljö, god mat och det mesta är billigt. Och det finns så himla mycket att upptäcka uppleva och se/göra! 


Bye Bye for now- until next time :)  

Inga kommentarer: