Sidor

3 april 2016

Nu blir det andra bullar


Baksöndag. 

I veckan som kommer har vi en liten kille som fyller 6 år så vi tänkte baka lite bullar till fikat. Nu är ju inte själva födelsedagsbarnet så jätteförtjust i varken tårta eller bullar men gästerna måste ju få äta nått till kaffet haha. Det han tycker om ska vi ju självklart också fixa- och om jag känner honom rätt kommer han vilja ha nån form av glass(tårta) på sin stora dag. Till helgen blir det barnkalas på Leos lekland- som han har längtat!

Det är väldigt sällan min kitchen aid kommer fram, ännu mer sällan som det bakas här hemma. När jag tittar genom gamla blogginlägg så var jag mer flitig med bakning mm förut, men jag hade väl också mer tid som mammaledig. Och nuförtiden vill knappt de vuxna fika= äta onyttigheter så det blir liksom bara till kalas/födelsedagsfika. Jag är själv nöjd med en kopp kaffe även om en kanelbulle till kaffet inte skulle vara helt fel ;) Svåra beslut haha.

Ha en skön söndag!



Inga kommentarer: