Sidor

17 november 2013

Tjuvstartar...lite....

 
Jag har verkligen dragit ut på det, julpyssel och lull-lullandet, eftersom vädret hr varit så milt och vintern verkar låååångt bort. Men idag fick jag ett ryck, när solen ändå så var framme så var det skönt att greja ute på altanen (där julafton förövrigt kommer att firas i år). Mina zinkhus hamnade här, hittar liksom ingen passande plats åt dom inne i huset så altanen passar perfekt tycker jag!

 
Ute i vår trädgård hittade jag lite barr, som blev fint i stora zinktunnan. Sen vill jag ha lite minigranar lite här och där, så som jag hade förra året...

 
Denna gren har hängt i Viktors rum men nu får den hänga över altanbordet... Just nu mest med stjärnor och några hjärtan, få se om det blir något mer...

 
Och ljusbrädan som jag gjorde förra året kom fram i år igen. Den gillar jag. Det har inte blivit så mycket nytt, inte än i alla fall, kul att lull-lulla runt med det man har (har tydligen massor i gömmorna har jag märkt!). Osäker på duken, men får prova mig fram... Är ju långt ifrån klar ;)
 
Har ni tjuvstartat julen än? Ser i alla fall på instagram att några har :)
 
Hoppas er helg har varit bra, här flög den förbi i raketfart, som vanligt. Nästa helg åker vi till Stockholm och tillbringar helgen hos våra "kroatiska" vänner, det ska bli skoj!
 
KRAM
 

3 kommentarer:

Unknown sa...

Hejsan!
Mysigt att kunna fira jul i uterummet. Fint med zink till jul.
Jodå jag har oxå så smått börjat med julen, hade fönsterputsaren här i lördags så då åkte julgardinerna upp :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Jenny sa...

Så mycket fint, zinkhusen är ju underbara, passar fint där ute!
Jag har tjuvstartat lite grann, tycker om att ta fram lite pö om pö, några ljusslingor sitter uppe, tycker de skapar riktig vinter/adventstämning!
Underbart väder idag, jag var på lååååångpromenad, över två timmar.
Ha det så bra i veckan, kram Jenny

Vikeskärs hem och ting sa...

Så fint :) Gillar brickan med zinkhusen.
Annika