Sidor

18 november 2012

Altanlull



 
Denna söndag håller jag på att städar, tvättar och lulllullar lite här och där. Barnen leker med grannbarnen så då går det lite lättare :)
 
Ute på altanen försöker jag göra klart för jul, en av däckstolarna fick flytta in för att göra soffhörnet mer till en sittgrupp. Så att man har matbord och "loungedel" i ett och samma rum. Jag ska plocka in lite mer granris för att göra det mer juligt.. Och lite julpynt. Men bara lagom lite hihi. Bästa jullullet är ju granris, kottar och röda äpplen, nästintill gratis.
Här ute kan vi bara vara när gasolkaminen är på och det blir oftast under juldagarna och eventuellt nyår. Vedlådan ska förresten ner till kaminen som står i källaren men jag tyckte den passar bra härute, så länge. 
 
Nu ska vi fixa lite lunch här, sen fortsätter jag. Vad gör ni idag?!
 
KRAM
 
 

3 kommentarer:

Vita huset 28 sa...

Hej va fint du har de där ute!
Gillar din egengjorda ljusstake där. Ja granris de är härligt o juligt.

Har jobbat idag o nu lagar jag mat. Sen solsidan.
Kram Camilla

A House With A View sa...

Ojojoj vad himla fint du har det!!!! Såååå mysigt rum! Och den där ljustaken är ju bara huuuur charmig som helst!!! Fint med mattan också!!!!

Önskar dig en finfin söndagkväll!!

Kraaaaaaaaaaaaaam aka

Unknown sa...

Du har det verkligen fint därute och visst är det vackraste julpyntet gratis från naturen.
Ha de gott, kram Ing-Britt