Sidor

23 juni 2011

Hur det egentligen ser ut

Igår var det fint väder, jag och barnen plockade jordgubbar och sen åt vi det och melon till mellis- mums! Det är så kul att barnen verkligen älskar frukt och grönt- än så länge iallafall :)

Idag vräker regnet ner och jag är fortfarande sjuk, likaså Hannes. Så inget jobb för mig idag utan jag får vackert kurera mig och hoppas jag kryar på mig för imorgon är det ju midsommarafton!

Vad händer på renoveringsbiten här hemma egentligen? Ja typ så här ser det ut nu nere i vår källare/pannrum:

Gamla vedpannan har Tobbe tagit bort- kapade upp den i småbitar och slängde ut genom det lilla fönstret som ni ser. Den gamla varmvattenberedaren ska också bort men inte riktigt än- inte förrän vi har allt vi behöver för själva bytet (lite jobbigt och stå utan varmvatten). Tobbe har gjutit på golvet där alla ackumulatortankar ska stå- hela 4 stycken på en fin rad! Men först ska det målas..

I hallen därnere står EN tank just nu- fatta, det ska ner 3 st till (som för tillfället står i garaget). Så lite trångt och stökigt är det nere i källaren men det KOMMER att bli så bra. Solpanelerna ska upp, luft/vattenvärmepumpen ska installeras, kaminen är beställd och allt detta ska kopplas ihop med tankarna så det är lite rördragning mm som skall göras.

Vi har idag en rätt låg uppvärmningskostnad och då värmer vi bara ett plan, med nya systemet kommer vi värma två plan och beräknar ändå att sänka kostnaden.

Ja vi har då att göra :)
Nu blir det bums i säng och vila lite, fast först en kopp te för jag har så ont i halsen...

Inga kommentarer: