Sidor

21 december 2010

Barnrum före-efter


Sovrum; detta rum var faktiskt mitt flickrum när jag bodde hemma (innan jag flyttade ner till det stora rummet nere i källaren) och sen har det varit mina föräldrars datarum/gästrum. Så det är jag som en gång i tiden valde den blåa tapeten och bröstpanelen målades då vit.
Nu är det Viktors rum, och vi tog en kvadrat av rummet för att bygga ut duschen (toaletten och detta sovrum ligger vägg i vägg). Även här är det gipsade och målade väggar, nytt innertak och på golvet valde vi att ha heltäckningsmatta (bara så bra med tanke på hur det låter när barn leker, häller ut/tappar leksaker osv- det landar mjukt och det är mer ljudvänligt). Sen är det mjukt och varmt att leka på! Sen när Viktor blir större kan vi välja att ta bort mattan och lägga nytt golv istället. I "sovalkoven" valde vi en fondtapet, blå med vita stjärnor från Midbec. Även i detta rum är det nydragen el (hela övervåningen har nydragen el och likaså ska det bli i källaren).

1 kommentar:

Cia sa...

Hej!

Fin blogg!

Hälsning Cecilia